Mar 29, 2015

Try 3D printer 2 3次元プリンタを使ってみる その2


The design was the perfect fit as I imagined. Surface was rough, but it was within my expectation. First I thought of epoxy resin, but it was a bit more elastic than my expectation. I made the thickness for 2.5mm, it was really the correct design, I thought.

設計通りの出来でした。表面が荒かったのも予想の範疇でした。エポキシ樹脂のようなものを考えていましたが、それよりももっと弾力性のある材質で、肉厚を2.5ミリにしておいたのは正解でした。
 
Every time a customer came in the cafe, I heard that slightly ringing in the kitchen.
3D printer seemed totally to be an unfamilier idea of most of them, it took some time until they somehow understood. I had a viewer installed in my cellular phone and they somehow understood when I showed them the data I designed which is exactly as same as the sensor holder.


お客さんが入ってくる度にキッチンの奥で微かにチャイムが鳴っているのが聞こえます。
3次元プリンタというのは、まだなかなか馴染みがないようで、理解してもらうのに随分説明が必要でした。携帯にインストールしてあったビュワーで、プリントしてもらうのに送った3Dデータを見せて、ようやく何となく分かってもらえた感じ。

No comments: