Mar 19, 2016

Watching soccer game サッカーを観戦する

One of my besebal players in our team who is working as a manager of Mr.Nakata, a famous soccer player, invited team members to the home game of SV Horn and First Vienna, together with those who was informed of via the organisation of Japanese society in Vienna. I went to watch the game with my friends who likes soccer.

うちの野球チームの一員で、サッカーの中田選手のマネージャーをされておられるKさんに、日本人会を通じて招待されたみなさんと一緒に、中田選手がオーナーになったホルンというチームのホームゲームに招待しますという連絡をもらい、SV Horn 対 First Vienna の試合を サッカーが好きな友人も誘って観戦してきた。


Horn is about one hour away from Vienna by car, busses came to transfer all of us to Horn and back to Vienna after the game. We got in one of the busses in front of Art History Museum. There is a soccer stadium in the middle of nothing in the country side. To watch sport beer and something to eat is necessary. And in this stadium we can have Japanese things like curry rice, yakisoba-noodle and nikuman besides typical Austrian fast food such as hotdogs or Leberkäsesemmel. This is wonderful.

ホルンまではウィーンから一時間ほどだが、バスの送迎付き。美術史美術館前に集合してバスに乗り込んだ。何もない田舎の真ん中にサッカー場がある。スポーツ観戦にビールとおつまみは欠かせないが、このサッカー場ではホットドッグ、レバーケーゼゼンメル以外に、日本人がやっている出店で、カレー、焼きそばに肉まんなども買える、夢のような特典付き。



開始すぐ、ファースト側の綺麗なシュートがゴール脇に逸れる。そしてまたしてもゴール前にチャンスボールが来るも、ホルンのキーパーがボールをクリア。その後もシュートチャンスをファーストがものに出来ず。

その後15分ほどして、今度はホルンが綺麗なシュートを決めてみんな立ち上がって大喜びするも、オフサイド。どちらのチームもなかなかいい動きをしているが、なかなか決まらない。前半残すところ10分ほどで今度はキーパーが弾いたボールを押し込んだホルンが1点のリードで前半終了。
 

後半15分ほどで、今度はチャンスボールを30メートルくらいの距離から左足で綺麗なシュートをゴール端に決め、ホルンが2点のリード。その後、ホルンに所属する日本人選手の一人、川中健太選手が登場。足が早くて動きが機敏。シュートチャンスにいいパスを出したり、本当に将来が楽しみな選手。後半残り10分くらいにゴール前でシュートチャンスが2度あるも、どちらもキーパー正面。さらにもう一人の榊翔太選手も登場。川中選手よりもさらに小さいけれど、よく走る。
ファーストは2人のレッドカード退場。結局2ー0で完勝し、この日3部リーグ首位。


とても楽しい試合だった。当日のホルンの写真はこちらから。

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10154055880129083.1073742056.270025514082&type=3

No comments: